Augmenta el ciberassetjament entre els alumnes catalans

Així ho constata una enquesta realitzada a gairebé 8.800 alumnes de 110 centres educatius estudiants d’ESO, batxillerat i cicles formatius de grau mitjà.

L'assetjament a través dels mitjans digitals té dos factors que el fan preocupant: es caracteritza per una major intensitat, ja que es pot donar durant les 24 hores del dia, més enllà del temps escolar, i té un grandíssim impacte, ja que un missatge ofensiu per a la víctima es reprodueix cada cop que es clica per part de tercers. L'anonimat és un altra característica a tenir en compte que fa que aquest tipus d'assetjament es pugui produir per part d'un major nombre de persones.

En l'altra banda se situen els casos d'assetjament en l'àmbit escolar que disminueixen. Un 9,9% de l'alumnat enquestat diu haver patit assetjament, un cop a la setmana o més, davant del 10,4% (edició  de 2011 de l'enquesta).

Gairebé 8.800 alumnes de 110 centres educatius d'ESO, batxillerat i cicles formatius de grau mitjà, han contestat aquesta enquesta, realitzada el novembre de 2016, en la qual es formulen preguntes relacionades amb aspectes com la relació dels alumnes entre sí i amb famílies i professorat, estereotips de gènere, o consum d'alcohol, entre d'altres.